hastskotarepairland.blogg.se

Hej jag heter Anya och är 18 år gammal går andra året på Vreta Naturbruksgymnasium utan för Linköping. Här kommer ni få följa mig hur jag tar mig till Irland och vad jag gör som hästskötare där. Ni kommer få följa mig och min vardag på Irland

Slutet

Publicerad 2016-05-06 18:35:43 i Allmänt,

Hej
Nu är vi i slutet av denna praktik. Tiden har gått aldeles för fort! Kändes som jag nyss kom hit! Och redan måste man åka ifrån gården och familjen. Har trivts så bra och verkligen fått så mycket erfarenheter mer med mig hem! Både hästhållning och ridningen samt fått med mig mer självkänsla om att jag kan bara jag vill! I onsdags så jobbade jag och fixade och planerade lite inför hemfärd. Igår var jag ledig så då packade jag väskorna och köpte tågbiljett hem från Arlanda. Idag så tog jag sovmorgon till 9 sen vaknade jag och tog på mig stallkläderna för jag skulle rida en sista gång vid 10 till 11.Fick rida Dongel och hon skötte sig exemplariskt och super snäll.  Sen packade jag klart och städa i rummet åkte från gården 13:12 och bussen gick 13:33 från byn till Ballygawley. Från Ballygawley en buss till Dublin. Så nu är man påväg till Dublin över natten för imorgon kl 11:20 åka hem. Kommer hem runt 19 tiden då ska jag gå runt och mysa med varje individ! 
Känns jobbigt att säga hejdå och lämna men samtidigt ser man framimot att komma hem till vardagen och alla sysslor. 










Lite bilder på allt man har gjort under dagarna och veckorna. 
 Hoppas på att få komma tillbaka och få uppleva detta igen! 
Kram Anya

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela