hastskotarepairland.blogg.se

Hej jag heter Anya och är 18 år gammal går andra året på Vreta Naturbruksgymnasium utan för Linköping. Här kommer ni få följa mig hur jag tar mig till Irland och vad jag gör som hästskötare där. Ni kommer få följa mig och min vardag på Irland

Sista veckan

Publicerad 2016-05-03 23:28:30 i Allmänt,

Hej
Ja nu är man inne på sista veckan på Irland och denna praktik. Tiden har gått alldeles för fort!! Kändes som jag nyss kom hit! Haft så mycket kul och haft underbart folk runt omkring mig och lärt mig så himla mycket! Men vad har jag gjort denna vecka?
Måndag 
Var jag själv på gården fram till tio då kom en av pribstryttarna hit och hjälpte till. Började dagen med de vanliga stallsysslorna sen vid 11 åt vi lunch som bestod av omelett med stekt potatis. Sen vi 14 skulle vi ha 1 timmes utrett men de som hade bokat in dök aldrig upp. Och Kellie som deltids jobbar här skynda sig hit från barnpassning för att hålla it. Men hon kunde bara stanna till 15:00 så hon åkte runt halv tre. Hon a då att jag fick rida fudge. Vilket jag också gjorde men bara i skritt och trav när hon inte var här. Hon sa nämligen att jag inte fick galoppera. Så han och jag hade ett trevligt arbetspass på ridbanan med mycket volter och byta varv. Efter de en snabb rast och sen började kvällsfodringen. Familjen jag bor hos kom hem runt 10 på kvällen. 
Idag 
Så började jag som vanligt med stallsysslorna var klar runt halv tio då gjorde jag iordning fudge som jag skulle rida lektion på vid 10. Kändes super bra detta pass med när de passet bar klart så gjorde jag iordning honom och fixa. När de var klart så gjorde vi iordning lunchen som bestod av pomme med kyckling. Medans maten var i ugnen så rykete ja mannen på en ponny som heter Tweet. Hon var super söt och snygg och precis när jag var klar med henne så var lunchen klar. Åt den och gick sedan ut och eftermiddags mockade. Sen kom Donna ut och sa att en familj hade ringt och frågat om deras barn kunde komma på en uteritt så gjorde i ordning två sockersöta ponnysar till dem. Och medans Kellie höll i de så bytte jag alla schabrak. Och när de var klart så började jag med kvällsysslorna i stallet. Sen var det bara att ge sig på de sista uppdragen vilket var att mocka rent i paddocken och jämna till i ridhuset. Var klar runt halv sju. Och då hade Donna en häst i trafiken teori vilket jag lyssande på i 1 timme sen var jag tvungen att gå för att göra i ordning de hästar som skulle gå en lektion vid 8. Red denna kväll Dongle hon skötte sig exemplariskt. Nu blir de en lugn kväll och snart sova för jobba imorgon och sen ledig torsdag fredag blir ett ridpass vid 10 sen dra till Dublin och träffa upp polarna jag åkte hit med. Och sova kvar i Dublin för hemfärd på lördag morgon. 
Hoppas alla haft en bra start på veckan och att resten blir toppen!



Första bilden: jag och fudge
Andra bilden: jag och en av det tre katter som bor här. Ja de är lite knäppa men så himla söta 
Kram Anya 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela