hastskotarepairland.blogg.se

Hej jag heter Anya och är 18 år gammal går andra året på Vreta Naturbruksgymnasium utan för Linköping. Här kommer ni få följa mig hur jag tar mig till Irland och vad jag gör som hästskötare där. Ni kommer få följa mig och min vardag på Irland

Helgen

Publicerad 2016-04-25 16:25:12 i Allmänt,

Hej!
Lördag
Denna dag var väldigt mycket att göra! Började med morgon sysslorna som vanligt sen så var det dags för att ta in alla ponnysrana från betet och göra dem i ordning för lektionerna. Började med att leda runt 2 barn på var sin ponny i 30 minuter sen bytte jag till nästa arbetsuppgift som var att gå med och hjälpa till i 1 timme när de promenerade massa elever ut i naturen. Sen å var de ett gäng barn här och ett av barnen fyllde år så de var ponny aktivitet på ridbanan så hjälpte till där sen vara de bara snabbt byta roll igen till att rida två stycken ponnysar  Doggel och Pooh Bear på hoppningen på fältet. Hoppade 50&60m cm vart typ 8 omgångar 2 om gångar på varje ponny i varje klass. Vi var klar runt 16 då var de bara göra iordning alla ponnysar och hästar för kvällen. Släppte ut alla ponnysar på fältet igen och sen så  kvällsmockade jag och fodra sen var den dagen klar.
Söndag 
Denna dag var lugn. Vi började med stallsysslorna på morgonen sen när det var klart runt 11 så gick vi in till huset och gjorde iordning lunch som bestod av kyckling och sallad. Sen tog vi de lugnt  tills hela familjen var vaken. Så när familjen var vaken så städade vi hela huset oh fixa. Sen vart de en timma lugnt och sen var de kvällsfodring och kvällsmockning. Gjorde de det själv då hon som också är här sov och fick ingen reaktion från henne så fick jag göra de själv. Men det gjorde inget då jag tycket de vart lugnt och skönt. Sen var de en lugn stund innan maten. Vi åt wok till middag var super gott.
 
Så var min helg
Kram Anya
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela