hastskotarepairland.blogg.se

Hej jag heter Anya och är 18 år gammal går andra året på Vreta Naturbruksgymnasium utan för Linköping. Här kommer ni få följa mig hur jag tar mig till Irland och vad jag gör som hästskötare där. Ni kommer få följa mig och min vardag på Irland

Fredag med mycket att göra

Publicerad 2016-04-22 22:56:10 i Allmänt,

Hej!
Idag var en sån här dag med mycket att göra. Började morgonen med att mocka på ridbanan från igår. Medans den andra tjejen som är här morgon fodra alla hästarna. När det vart klart så var de gå ut med hästarna och mocka och fixa. Sen vid 10 skulle vi rida och jag fick rida en häst som heter Doggel socker söt och helt underbar häst. Sen när det var klart så skulle alla hästar tvätta benen och svansarna vilket tog oss 2 timmar och göra på 4 hästar. Fina och rena vart dem. Sen vart de lunch och sen på nytt arbete som var att sopa bort grus och sten från stallplanen och se när de var klart så mockade vi ur det värsta i boxarna igen och strödde med nytt och fint spån sen så var de bara att ge sig på att olja sadlar och träns och när det var klart så var de dags för insläpp av hästarna och kvällsfodra vid 5. Sen så gjorde vi en grej på baksidan av ridhuset. Vi ska nämligen ha en rolig dag imorgon efter 2. Kan ni gissa vad de är??
När allt det ar klart så var klockan 7 så då gjordes de middag och under den tiden så tog jag en dusch vilket var super skönt efter denna dag. Sen åt vi en god kycklinggryta med ris smackade super gott. Efter maten så ringde jag en kompis på Skype och prata bort en stund och nu ska jag sova så jag orkar med morgondagens äventyr.
Här har ni Doggel
Vad tror ni ska hända imorgon?
Detta byggde vi upp nu på kvällen.
Det ska bi intressant och se hur det går imorgon =P Så länge jag inte trillar av eller hästen stannar så är jag nöjd =D
Åkte på traktor flaket hem till stallet igen =P

Många sadlar som skulle göras och fixas med men fint vart de när allt vart klart.
Och alla tränsen skulle ju också bli fina och rena. Härligt arbetspass med mycket trix och fix
Dagens middag Yummy!
Men nu ska lilla jag sov så jag orkar med morgon dagens besvär
Kram Anya

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2016-04-23 00:56:28

Jag tror ni ska hoppa imorgon!

Svar: Ja de ska vi 😊 något de kallar club jumping ✌🏻️
Anya None

Postat av: Tina

Publicerad 2016-04-25 07:10:16

Var du med och hoppade?

Svar: japp de var jag hoppade 50 cm och 60 cm på 2 olika ponnysar var nära på att trila av men satt kvar
Anya None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela