hastskotarepairland.blogg.se

Hej jag heter Anya och är 18 år gammal går andra året på Vreta Naturbruksgymnasium utan för Linköping. Här kommer ni få följa mig hur jag tar mig till Irland och vad jag gör som hästskötare där. Ni kommer få följa mig och min vardag på Irland

Första dagen

Publicerad 2016-04-21 22:22:34 i Allmänt,

Hej!
I tisdags var den första dagen på praktiken. Fick mocka fodra släppa ut och in hästarna samt rida 2 hästar och kolla vattenkopparna i alla sommarhagar och kolla över staketet. Sen var de kvällsfodring av alla hästar runt 4-5 någonstans där i mellan.
På förmiddagen så red jag lektion  en häst som heter Herry
Han är en liten C-Ponny sockersöt och super snäll men lat. Fick tyvärr ingen bild på honom =(
på kvällen vid 8 red jag med på en till lektion på en annan häst vid namn Fudge.
han är maxad D-Ponny med gudomligt steg och envis som en åsna så de var mycket häst att jobba med. Men han var super snäll. Sen hann klockan bli mycket så åt middag och sen så somnade jag för dagen =P
Där av att jag inte bloggade i Tisdags.
Detta är Fudge =D
Bilden före vattenkoppen vart tvättad och ren. Om jag vore häst skulle jag inte dricka ur den
 Titt så ren och fin den vart nu efter en stund och några svordomar (hihi) xD
Så såg min första dag ut.
Kram Anya
 
  

Kommentarer

Postat av: Ewa Klasson

Publicerad 2016-04-22 09:30:06

Vad kul att få följa dig på Irland. Du skriver trevligt! Ser fram emot nästa inlägg. 🤗

Svar: Tack 😊
Anya None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela