hastskotarepairland.blogg.se

Hej jag heter Anya och är 18 år gammal går andra året på Vreta Naturbruksgymnasium utan för Linköping. Här kommer ni få följa mig hur jag tar mig till Irland och vad jag gör som hästskötare där. Ni kommer få följa mig och min vardag på Irland

Andra dagen

Publicerad 2016-04-21 23:56:20 i Allmänt,

Hej!
I Onsdags så började vi med att morgon fodra och kolla över hästarna. Sen var det dags för att släppa ut privat hästarna och mocka och strö åt dem samt fodra och sopa stallgången. Sen så tog vi ut ridskolans hästar och fixa hos dem. Efter de tog vi ut ponnysrana för första gången på bete de vart super glad och spralliga. Sen tog jag mig an dagens projekt som var att tvätta rent stallet och ytor ute med en så kallad "carwash" och skulle tippa på att de är samma sak som högtryckstvätt. vilket tog hela dagen sen när jag nästan var klar så var det dax för insläpp av de hästar som var ute och kvällsfodra vilket vi gjorde runt 4-5. Sen var de middag som bestod av korv potatis och bönor i tomatsås.  Efter middagen tog jag och en till tjej som bor här en promenad på 1 timme och 30 minuter och njöt av de fina vädret vi har här =) Vi gick till en söt liten sjö och på vägen hem gick vi förbi en söt kyrka en mysig å och söta lamm med deras mammor.
Dagens  arbetskompis =P
Fint vart det i alla fall fast man fick värdens tryck från den så man höll på att tappa balansen x antal gånger =P
Mysiga sjön vi gick till
Den söta lilla kyrkan vi gick förbi på hemvägen från sjön.
Detta är den ån eller vad man ska säga namn
de söta tackorna med deras lamm ungar.
Nyfikna på oss två vilka vi var
bättre bild på kyrkan
Skylt med kyrkans namn och vad som händer där vid vilken tid.
Vi kom hem vi 20:35 då skulle vi byta ett täcke och ta in en häst som heter Magic men vi kom på när vi var vid bete att han hade åkt till hovslagaren tidigare idag.
Så då var de bara att gå in och fixa sig för natten och sova.
så man orkade med dagen
Kram Anya
 

Kommentarer

Postat av: Ewa Klasson

Publicerad 2016-04-22 09:36:02

Jag älskar Irland och du har fått med så mycket av det jag gillar med landet. Hoppas du får besöka ett litet stötte samhälle också, för att få njuta av atmosfären. Kram

Postat av: Susann

Publicerad 2016-04-22 09:53:20

Hejsan Anya <3 Hoppas du har det superbra. Jättekul att få följa dig när du befinner dig på Irland :) Jag är verkligen avundssjuk :) har varit ett av mina drömställen att åka till. Så ser fram emot dina uppdates. Massor av kramar/ Susann & Hasse

Svar: Tack ❤️
Anya None

Postat av: Tina

Publicerad 2016-04-23 16:41:16

Det var som tusan vad du knegar, men då är det skönt med en prommis. Vilka söta lamm! Jag la ut bilder på våra idag, såg du dem? Kram mamsen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela